HTML

@ Lyon

Kristóf vagyok, Lyonban lakom. A többit meg igyekszem leírni.

Utolsó kommentek

Címkék

annecy (1) annemasse (4) breakingnews (2) buli (4) céglátogatás (1) challenge (3) clubdd (3) enquete (2) esélyegyenlőség (1) genf (1) hoki (4) integráció (3) képek (4) kézilabda (1) klub (3) kosár (11) lyon (8) marseille (1) munka (7) nyelv (3) oktatás (13) parrainage (1) projekt (6) rendőrség (1) röpi (1) (1) sorozat (1) sport (12) stage (5) szívás (5) tech (2) tutor (4) vélemény (4) zene (1) Címkefelhő

Linkblog

Hétvége Marseille-ben

2009.05.21. 20:51 :: Sakic19

A mai poszt dióhéjban: az utolsó hétvégét Marseille-ben töltöttem, néhány sorban leírom a várost, és a végén megállapítom, hogy Lyon ezerszer királyabb hely (mind városügyileg, mint a Centrale szempontjából).

Az alapötlet az volt, hogy Marseille viszonylag közel van, a vonatút szűk két óra TGV-vel, és a szállás sem para, mert ott ismerek ott brazilokat (itt, és a blogban mindig Brazíliában születetteket jelöl ez a szó), akik voltak nyáron Vichyben (azt hiszem Vichyről még mindig nem írtam, de lassan csak sorra kerül). Közülük Daniel a legjobb arc, vele elég sokat teniszeztünk együtt, most is itt van éppen Lyonban (a barátnője itt tanul a Centrale Lyonon), és különösen jó, hogy frankón beszél angolul, ami az itt található emberek nagy részéről sajnos nem mondható el. A szállásomat pedig Nicole révén oldottam meg, aki egy megszólalásig jó csaj, igazából nem értem, hogy tanulhat itt – na jó, igazából értem, a faterja elcseszett módon gazdag, de nem illik erre fogni a dolgokat.

Szombat reggel mentem le, és szombat kora délután városnézés volt a program, most kísérleti jelleggel rakok is be hangulatos képeket a posztba, a teljes galéria szokás szerint megtalálható a Facebookon itt, itt és itt.

Mivel Marseille tengerparti város (húúú), ezért értelemszerűen a kikötőnél kezdtünk, ahol is egy orbitális nagy öbölben több ezer csónak, hajó, bárka, yacht, stb parkol, valamint van egy szép erőd is, ami védte régen a rendszert.

A másik szép hely a dombtetőn lévő templom (a franciák kábé minden dombtetőre templomot építenek – esetleg kastélyt), ahonnan egész korrekt kilátás nyílik a városra.

Itt pedig maga a templom látható, nagyon művészi beállításban.

A turistáskodás eredménye az lett, hogy a rövid ujjú ingem mintájára barnultam le, vagyis felkar közepétől lefelé és egy frankó háromszögben a mellkasomon… A belváros után lenéztünk a strandra (az egyik strandra), ahol zajlottam az MSB küzdelmei, ez egy elég komolytalan sportesemény, ahol strandröpi, strandkézi és strandfoci volt egyetemistáknak, igazából a sport csak álcának van, hogy olcsóbb legyen a sör (támogatja a BDS) és jöjjenek máshonnan is az arcok egy jó kis beach partyra. Itt összefutottam pár lyonival is, akik kézilabdázni jöttek. Estére egy Open Bar rendszerű buli volt meghirdetve, ami eléggé elnyerte a tetszésemet, a lényeg az, hogy 5€-ért három dolgot kapsz: buszt a Centrale és a bulihely között, ingyenes sörfogyasztást és magát a bulit. Főleg a második az, ami figyelemre méltó, két hátránya van, az egyik a nagy sor (összesen egy helyen csapoltak sört), a másik meg az, hogy a nagy sietségben a csaposok nem sört, hanem habot csapolnak. Ezt a rendszert (több sörcsappal) nálunk is meg lehetne honosítani…

Vasárnap egészen késő délutánig punnyadással töltöttük az időt, elbeszélgettünk erről-arról, aztán bementünk még egy kicsit várost nézni. Itt említem meg, hogy a marseille-i tömegközlekedés sokkal inkább hasonlít a pestire, vagyis koszosabbak a buszok, érdekesen viselkednek az emberek a járműveken, a metró elcseszettül zajos, a menetrendek pedig inkább csak „tájékoztató jellegűek”. A cél a Palais de Longchamp volt, ahol a következő képeken látható kastélyt tekinthettük meg:

Itt Nicole látható, amint éppen feszít

Itt pedig én, amint éppen van szakállam

Amint az a wikipédiáról megtudtam (a linket érdemes lecsekkolni az ott látható képek miatt is), a kastély annak örömére épült, hogy a marseille-iek sikeresen megoldaották azt, hogy legyen újra ivóvizük, vagyis egy nagyszabású csatornaépítési program megünneplésére épült a mai turistalátványosság (és egyben múzeum is persze). Estére egy születésnap megünneplésére néztünk be az egyik brazil sráchoz, akinek az anyukája és az apukája Marseille-be repültek, hogy a fiuk és néhány barátja társaságában megünnepeljék az anyuka születésnapját. Itt menet közben megtekintettük a Marseille-Lyon focimeccset a tévében, ahol is a tét az volt, hogy a Marseille utoléri-e a Bordeaux-t, vagy két meccsel a bajnokság vége előtt 3 pontos hátrányba kerül (a Lyon idén már korábban leszakadt). Nos, 3-1-re a Lyon nyert idegenben, hehemm (hozzátenném, hogy abszolút nem érdekelt a dolog, de a marseille-i brazilok osztották az észt, hogy így a Marseille, meg úgy a Marseille)… A lakás a főutcán található, ami nem túlságosan impozáns, az éjszakai kivilágítással viszont egész korrekt panorámaképet csináltam.

A főutca nem túlságosan impozáns házai

Ezért elnézést kérek, de sajnos nem sikerült tökéletesre az illesztés, azért a művészi hatás remélem átjön...

Hétfőre már csak a hazaút maradt, és a tanulságok levonása. Mint megtudtam, itt Marseille-ben nem megy túlságosan komolyan a tanítás (az emberek nem hogy az előadásra nem nagyon járnak, de még gyakokra sem igazán), az évfolyam is kisebb (kb 200 fős), és az infrastruktúra sem túl fényes. Főleg z utóbbi gáz, a hallgatók döntő része nem a kampuszon lakik, nem túlságosan aktív a közösségi élet (bezzeg nálunk…), és a lakásárak is pofátlanul magasak. Nálunk 430€ a jobbfajta szoba (amilyenben én is vagyok), és 250€ a kevésbé jó, Marseille-ben a csóró lakások is 600€-ba kerülnek… Daniel véleménye szerint nem jó, hogy a Centrale Marseille fogad külföldieket, egyáltalán nem üti meg azt a szinten sem oktatásügyileg, sem infrastrukturálisan, hogy ez jó ötlet lenne. Elnézve a rendszert, ezzel egyet is tudok érteni (egyetlen pozitívum az volt, hogy a diákommal az ottani menzán is tudtam kajálni, mert kompatibilisek a rendszerek).

A másik szembetűnő jelenség a brazilokkal kapcsolatos: ugyanazt csinálják, mint az itteniek, vagyis állandóan egymással spannolnak (együtt mennek buliba, együtt ebédelnek, együtt tanulnak, stb), ergo nem igazán vegyülnek a franciákkal, és ez eléggé meglátszik a nyelvtudásukon is. Kis országból jönni ebből a szempontból nagy előny szerintem, mivel senkivel sem lehet magyarul beszélni a kampuszon, és 99%-ban itt vagyok, ezért érthető módon kb tízszer olyan gyorsan tanulom a franciát, mint az itteni brazilok vagy kínaiak. És mindezek mellett nagyon mákosnak érzem magam, hogy Lyonba kerültem…

Szólj hozzá!

Címkék: oktatás buli képek lyon marseille

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.