HTML

@ Lyon

Kristóf vagyok, Lyonban lakom. A többit meg igyekszem leírni.

Utolsó kommentek

Címkék

annecy (1) annemasse (4) breakingnews (2) buli (4) céglátogatás (1) challenge (3) clubdd (3) enquete (2) esélyegyenlőség (1) genf (1) hoki (4) integráció (3) képek (4) kézilabda (1) klub (3) kosár (11) lyon (8) marseille (1) munka (7) nyelv (3) oktatás (13) parrainage (1) projekt (6) rendőrség (1) röpi (1) (1) sorozat (1) sport (12) stage (5) szívás (5) tech (2) tutor (4) vélemény (4) zene (1) Címkefelhő

Linkblog

A város, 2. rész

2009.03.13. 10:28 :: Sakic19

A ma délelőttömből két órát a Kommunikáció előadásnak szántam - a tanárnéni még mindig dögös, linkelek róla egy képet (megjegyzés: a valóságban nem ilyen kurvás kinézető a nő, visszafogottan elegáns, általában fekete nadrágkosztümben szokott megjelenni, a haja meg egyenes vállig érő, valamint nem feltúrt - mint a képen). Most éppen az időről beszél, kicsit uncsi (mint mindig), de addig röviden bemutatom a város látványosságait.

Időrendi sorrendben haladunk aszerint, hogy mit néztünk meg múlt szombaton a Szilvivel. Első látványosságként a Fourviere [furvier] katedrálist látogattok meg, gyalog. Ez azért fontos, mert a templom egy viszonylag magas domb (hegy) tetején található, és hangulatos szerpentinek vezetnek fel, nagyjából egy bő fél óra alatt lehet felérni az óvárosból. A kilátás innen egészen "magnifique" (szóval csodálatos), egész Lyon látható egy kis mellvéd mögül (egy éjszakai látképet linkelek, a nappali kevésbé látványos - egyszer majd éjjel is fel kéne sétálni, eddig csak 3x voltam ott, de mindig nappal). A templom sem csúnya, erről egy saját készítésű képet prezentálok. Belülről nem fényképeztem, igazából a templom olyan, mint bármelyik másik: szépen kimozaikozott falak, festmény a plafonon, ájtatatos playback-zene a háttérben, stb. Ez tehát a nyugati dombok legszebb része, a festői igényeket félig kielégítő élmény.

A második állomás az óváros volt, ami teljesen hasonló képet mutat, mint a nizzai, trogiri, stb óvárosok: szűk utcák, 2-3 emeletes kőből épült házak, enyhébb-erősebb csatornaszag és általában nagy tömeg (kivéve kora reggel). Itt is van egy szép templom, ezen a képen éppen a Fete des Lumieres nevű rendezvényre kreált díszkivilágítással együtt (alapból fehér színű a történet). Az óvárosban van egy tonna étterem és szuvenírárus (kb a földszinti részek 80%-a funkcionál ezekkel a célokkal), mi a miniatűrök múzeumát látogattuk meg, ahol a filmes trükkökhöz használt hipperrealisztikus maketteket állították ki, valamint néhány bábut, amik az animációkhoz kellettek (pl Schwarzenegger arcát megcsinálták egy bábura, ráfestették az egyik oldalon leégett bőrt - ez a Terminátor c film -, majd ezt digitalizálva montírozták rá a valódi filmben a sérült részt Schwarzi arcára). Kívülről kicsinek tűnik a múzeum, de összesen 6 teremben vannak kiállítva a dolgok, valamint van egy vetítőterem, ahol bő 10 percben mutogatnak forgatásokat a miniatűrökkel, valamint és az eredményeket a filmvásznon (többek közt a Függetlenség Napjában a Fehér Ház felrobbanását, a Titanic elsüllyedését, stb). A személyes kedvencem az alábbi linken látható, az asztalok kb 1 centi magasak... 2700 munkaóra alatt készült el a mini-étterem a tájékoztató tábla szerint...

Ezek után a kettes számú festői tájra orientáltam magunkat, ez a Parc de la Tete d'Or nevű park, ami igazából egy szép nagy rekreációs központ és egyben ingyenes állatkert. A wikipédia oldalon van sok szép kép a parkról, azért egy macskás képet én is linkelek, láttunk zsiráfokat, bölényeket, flamingókat, pelikánokat, egy pogózó elefántot (amíg 10 percen át néztük végig fel-le rázta a fejét...), majmokat, kis emlősöket, satöbbi, satöbbi. Kicsit Városliget hangulata van a dolognak, azzal a különbséggel, hogy szebben karban van tartva és az állat- és növénykert a parkban van, és ingyenes. Egy szép tó is van a parkban, egész napokat el lehet itt tölteni nézelődéssel, pihengetéssel és piknikezéssel (volt is pár család akik leterítették a pokrócot, aztán ott hesszeltek egész nap a napon). Utolsóként még megemlíteném az őzpopulációt, akik egy nagy területen mászkálnak föl-le, és időnként a hímek elkezdik koptatni az agancsaikat egymáson (szerintem meg van rendezve a dolog, mint a pankráció, mert rendes bunyó nem volt, csak zajcsinálás a turistáknak...)

A múzeumlátogatás igazából a park után volt, majd "hazajöttünk" a Centrale-ra, hogy estére visszamenjünk egy éjszakai városnézésre. A hidak és az épületek is szépek este (ezt fölösleges is részletezni), majd nagy nehezen találtunk egy nyitva tartó vendéglátóipari helyet, ami nem étterem volt (hívjuk pubnak mondjuk - érdekes volt egyébként, amikor először elmentünk mellette senki nem volt bent [tényleg senki]) aztán amikor másodszor elmentünk még mindig senki, mondom jó lesz, kiderült, hogy éppen vmi előadás volt a szomszéd teremben, ott verették magukat a népek), és rendeltünk egy zsiráfot. A zsiráf egy sörtorony, ami 2,5 liter sört jelent, 3:2 arányban gond nélkül el is fogyasztottuk...

Másnapra a szombati sűrű program miatt már csak a punnyadás maradt, rekreációs jelleggel délután 2-ig aludtunk, ettünk, How I Met-et néztünk, majd Szilvi visszatért Grenoble-ba a fizikus arcok közé, hogy folytassa a konferencián való aktív részvételt. Én meg élvezhetem tovább a kommunikáció előadást, ahol témaváltás volt, most éppen az időbeosztásról és a munkakapcsolatokról vetít kedvenc profom...

Szólj hozzá!

Címkék: lyon

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.